Friday, January 13, 2012

Chives(Ku choy) in my garden is flowering

上星期,突然发现我家种的韭菜竟然长出长长的径,而径上有着一颗白白的苞。我还
以为是某些虫子的窝还是蛋蛋什么的,也没理会。过了第二天,那白白的苞竟然会
开小白花。我还是头一回见呢,之前在我妈的家从没看过叻(这韭菜是从我妈的家
‘移植’过来)。到了今天,那花苞还在开着,可不止一朵,而是数朵开在一起,挺
漂亮地!新年快到了,或许这花儿会为我家带来好运。

the first day blossom

only one we see





after a week, more flowers growing

2 comments:

  1. great thing will be happen soon =D ...cny is around the corner..

    ReplyDelete
  2. hopefully ur words become true

    ReplyDelete